Kaitseme ennast päikese eest. Aga autot?

Ühel päikselisel päeval mõõtsime Tartus Zeppelini parklas auto värvipinna temperatuuri. Samuti püüdsime selgust saada, kui kuumaks läheb armatuur ning nahkiste. Päikese käes mõõtsime värvkate temperatuuriks üle 75°C , armatuuri temperatuuriks 78°C ning nahkistme temperatuuriks samuti üle 70 kraadi. Kõik pinnad olid muidugi musta värvi.

Tavaliselt oleme harjunud, et ennast on vaja kaitsta päikese eest. Eriti mere ääres, eriti kevadel jne. Harva liigub mõte sellele, et ka autot oleks vaja kaitsta päikese eest. Või… kas on vaja?

Autot on mõistlik kaitsta keskonna tingimuste eest, kui on soov säilitada autot aastateks värske välimusega.

Tänavune suvi on juba näidanud oma kuuma palet. Ennustuste järgi ei ole see veel läbi ning kuuma perioodi peaks tulema veel vähemalt juuli lõpuni. Nüüd on õige aeg pöörata tähelepanu ka auto kaitsmisele nii päikesekiirguse kui ka kõrge temperatuuri eest.

Mida ja kuidas täpselt on vaja kaitsta?
Päikese mõjutuste eest on vaja kaitsta värvkatet, sise- ja välisplastikut ning nahkpindasid. Rehvide hooldus ja läigestamine on pigem iluasi.

Auto kaitsmine võiks alata lihtsate asjade tähelepanemisest. Näiteks võimalusel ära pargi pikaks ajaks autot otsese päikese kätte. Pane see puude, majade jne varju. Samuti tuleb kasuks, kui auto sättida päikese poole toonitud klaasidega. Need ei lase päikese kiiri nii palju läbi, otsene kiirgus hajub.

Lisaks varjusliste kohtade eelistamisele, mis paraku ei olegi meil alati võimalik, on olemas spetsiaalsed kaitsevahendid erinevate pindade jaoks. Näiteks värvi saab kaitsta UV inhibiitoreid sisaldava vahaga. Samuti on spetsiaalsed kaitset omavad ained plasitku jaoks. Nahkpindasid on mõistlik hooldada ja kreemitada regulaarselt kord kvartalis. Kreemitatud nahale saab samuti lisada kaitseks nanovaha või spetsiaalset nahakaitset.

Mis juhtub, kui ei kaitse eelmainitud pindasid päikesekiirguse ja kuumuse eest?
Alati ei juhtugi kohe midagi. Küll aga võivad esineda järgnevad kahjustused. Lakikiht muutub tuhmiks, mustust sööbib sügavamale (võib vajada hiljem poleerimist). Samuti on võimalik värvi pleekumine. Pleekumise puhul on keerulisem autoparadnuse järgselt värvitud detaili tooni vanade osadega kokku ühildada.
Hooldamata plastik hakkab nagisema salongis ning väga äärmuslikel juhtudel võib ka mõraneda. Muidugi on hooldamata plastikpinnad juhuslike mõjutuste korral kergemini vigastatavad.
Nahkistmete pind aga muututvad kiiremini jäigemaks, mis kaotab mugavusetunnet ning samuti kiirendab mõranemist ja kulumist.
Nii, et kaitske end suviselt intensiivse päikese eest ja ärge unustage ka autot!

Kasulikku lugemist

Auto vahatamine Nano Care Banana Creme Wax

Tere taas. Tänane teema on taas auto vahatamine. Alljärgnevatel piltidel on tehtud väikene katse. Katse näitab, kui palju annab vahatamine autole väljanägemist ja ilu juurde. Pane enne/pärast...

Putukad autol? Kõige odavam putukate eemaldamise vahend?

Putukate igasuvine nuhtlus on käesoleval aastal eriti ebameeldiv. Küll trügivad sääsed tuppa päeval ja öösel. Siis ründavad nad meid keset päeva, kuuma päikese käes jne. Õhtused autosõidud koguvad...

Vahatamine, läigestamine, poleerimine – mis oleks sobilikum?

Kuigi lund ja külmakraade on veel palju, olen päikeselise ilmaga tundnud, et päikesekiired on juba soojemad. Paratamatult viib see mõtted juba kevade peale. Kevadel, kui päike juba eredam, kerkivad...

Vahatamine pole pelgalt iluasi

Päris sage on olukord, kui meie autopesula uksest astub sisse autoomanik ja palub anda hinnangut, et millised kriimud peidab ja kui läikima paneb tema auto vahatamine. Selgituseks niipalju, et...

Rehviläige autopesula teenusena – edevus või hooldus?

Milleks rehviläiget üldse vaja? Ilmselt sobib siin võrdlus kingade viksimisega, mida üldjuhul tehakse hooldamise eesmärgil, et nad kestaksid kauem. Samal ajal on kindlasti kingade viksimisel...

Talvine autopesu ja hooldamine

Tere. Täna räägin talvisest autopesust. Olles suhelnud paljude autoomanikega, küsitakse sageli, kui külmaga autot pesta tohib? Sellele küsimusele on otsene vastus: Ei olegi väga vahet, kui külm...

9 asja, mida oma autoga teha ei tohiks! Kuidas sina oma auto ilu kahjustad?

Usun, et kõigile meeldib sõita särava autoga ning on teada, et autode poleerimine ja vahatamine autopesulas ei ole kõige odavam. Järelikult oleks mõistlik mõnikord mõelda et, kuidas vältida värvi...

Kas sinu autole on kahjulikum suvine või talvine pigi? Miks?

Mis kahju pigi autole teeb? Millal kleepub pigi autole rohkem ja millal vähem? Kuidas vältida pigi kahjustusi?Suvise ja talvise pigi lühike iseloomustus.Suvine pigi on suuremate tilkadena, seda...

Kuidas peatada talvisest pigist tulevate roostetäppide kahjustav toime Sinu autole?

Eelmises blogis kirjutasin ohtudest mis kaasnevad talvistelt teedelt autole kleepuva pigiga. Õhku jäi rippuma küsimus, et kuidas seda kõike ära hoida. (Ja siin ei ole mingit raketiteadust.)...

Auto vahatamiseks pole vaja oodata rehvivahetust!

Mitmed autoomanikud juba uurivad, et millal on õige aeg autot vahatada. Mõni arvab, et äkki on liiga vara ja parem oleks seda teha pärast kevadist rehvivahetust. Olen neilt küsinud, et miks nad nii...