Sügisene auto vahatamine – millist vaha oma autole eelistada?

Viimastes blogides olen üsna põhjalikult lahti kirjutanud, miks on vahatamine vajalik, millal oleks seda tark teha jne. See tundus mõnele kindlasti nämmutamisena. Kuna kirjutan nende küsimuste põhjal, millega klientidega suheldes pesulas ise kokku puutun, siis usun, et see oli vajalik.

Vahade valik on teatavasti väga suur. Seepärast selgitan täna, millist vaha autole eelistada. Räägin Presta ja Malco toodete põhjal, kuna nendega teen ise pidevalt tööd ja tunnen neid ka kõige paremini.

Ka Prestal ja Malcol on toodete valik väga lai (hetkel on Eestis saada üle 20-ne erineva nimetuse vahasid). Ilmselgelt ei ole mõtet kõigist kirjutada. Toon välja põhilised tüübid ja ka mõned nimetused, millele tasub tähelepanu pöörata.

Et erinevates vahades paremini orienteeruda jagan need gruppidesse:

  • Püsivahad, värvikaitsed.
  • Kiirvahad (taastavad vahad).
  • Kuivatamist hõlbustavad vahad.
  • 2in1 läigestajad/vahatajad.
  • Nanovahad (nanovahasid on kõikidesse eelnimetatud gruppidesse kuuluvaid)

Püsivahad, värvikaitsed.

Püsivahad Nano Care Blueberry Paste Wax, Best Wax, Nano Care Banana Creme Wax, Nano Cleaner Wax, on need vahad, millega võiks vahatada autot paar korda aastas. Nagu eelnevates blogides juba mainitud on mõistlik vahatada auto eelkõige enne talve. Varakevad on teine oluline vahatamise periood aastas.

Oluline on märkida, et Nano Care Bleberry Paste Wax ei sisalda poleerivaid osakesi. Seetõttu soovitan seda vaha eelkõige poleeritud või väga heas seisus värvkattega autodele. Praktiliselt kõik teised püsivahad sisaldavad alumiinimusilikaate, mis vaha autole kandmisel puhastavad värvipinda ja annavad veelgi parema läike.

 

Värvikaitse Paint Sealant on toode, mille puhul võiks hinnata Eestis reaalset kaitset 1 aastaks. Sisaldades plastmassile sarnaseid polümeere on Paint Sealant rahvasuus saanud hüüdnime “vedelplastik”.

 

Kiirvahad, taastavad vahad.

Siin on kaks põhilist toodet: Nano Care Aqua Wax ja Nano Care Spray Wax. Mõlemad on vedelad vahad, mida on võimalik autole kanda kuivatamisel (pihustada autole ja kuivatada lapiga). Nende vahadega on kaitse oluliselt parem, kui auto enne kiirvahaga töötlemist korralikult ära kuivatada.

Nano Spray Wax ‘i on eriline, sellepärast, et sellega saab vahatada plastikuid ja ka nahkpindasid. Kõikide teiste vahade puhul tuleb vaha plastikule sattumist vältida.

Kuivatamist hõlbustavad vahad.

Kuivatamist hõlbustavad vahad on sageli ka veega lahjendatavad vahad, mis pihustatakse märjale autole. Siis tehakse veel üks survepesu, misjärel muutub auto korralikult vetthülgavaks ja suurem osa veest tilgub ka vahatamata autolt maha.

Minu isiklik arvamus, on et kasutades autopesul tugeva vahaga šampooni, võime kuivatusvaha ära jätta. Seda on väga hea näha, kui autot pesta näiteks Ultimate Shampoo Conditioneriga (muide tugeva vahaga šampoone on Prestal päris mitmeid), jookseb vesi autolt maha ilma kuivatusvahatagi. (vaata videot)

“2 in 1″ läigestajad/vahatajad.

“Kaks ühes” läigestajad-vahatajad (Rejuvenator ja Glaze II) on reeglina head vahendid kiirtöö jaoks aga nagu kõigeks mõeldud asjad ikka, ei ole nendega tulemus nõudlikule maitsele. Näiteks spordimehed teavad, et klassikalise sõidustiili suusad on head klassikaliseks sõiduks ja vabastiili suusad on head vabastiili jaoks. Kombisuusad “ajavad küll asja ära”, aga väga hästi ei saa kumbagi stiili harrastada.

Nanovahad.

Nanovahasid on kõikidest klassidest. Nanovahad sisaldava ülipeenikesi osasid, mis võimaldavad paremat nakkumist värvipinnaga ning on tänu sellele ka oma klassis vastupidavamad. Malco toodetel eristab nanao tooted kaubamärk “NANO CARE

Auto vahahoolduse planeerimine aasta lõikes.

Kuidas kombineerida neid vahasid nii, et auto oleks maksimaalselt kaitstud. Noh kõige kindlam oleks 2-3 korda aastas panna tugevamat püsivaha. Siis on kaitse kindel. Ilmselt on see versioon enamusele meist liiga kallis. Kuidas on mõistlik autot kaitsta?

Ma pakun välja järgneva optimaalse kontseptsiooni:
Vahata autot püsivahaga 2 korda aastas. Värvikaitsega saad hakkama ka üks kord aastas vahatades. Püsivahatamisele lisaks hoolda autot igakuiselt taastavate vahadega – Nano Aqua Wax ‘iga ja Nano Spray Wax’iga .

Iseenesest on Paint Sealanti toote tutvustuses tehas lubanud isegi 3-5 aastast kaitset. Minu isiklik arvamus on see, et intensiivsel auto kasutamisel Eesti tingimustes võiksime arvestada 1 aastase kaitsega ning vähesema sõidu ja hoolikama vahahoolduse puhul 1,5 – 2 aastat.

Ära karda vahatatud autot pesta. Jälgi lihtsalt, et ei kasuta lahustipõhiseid leotusaineid. Ka vahatatud auto peab puhas ja ilus välja nägema.

Kui kaua vaha autol püsib?

Ma küsin suunavalt – kui kaua saab ühtede rehvidega sõita? ☺ Mitu aastat? Mitu kilomeetrit?

Vastus on see, et sõltuvalt autojuhist võivad ühed rehvid kesta aastaid (enne kulumist hakkavad rehvid vanadusest mõranema) ja teise äärmusena võib ralli kiiruskatsel paarikümne kilomeetriga terve jooksu rehve “sirgeks tõmmata”. Milliseks sõitjaks sina ennast liigitad?

Sama lugu on vaha kestvusega autol. Võimalik on pidevalt taastava vahaga hoida püsivaha kihti ligi aasta aga on ka võimalik lahustitega see kohe maha pesta. Seepärast ei ole korrektne öelda, kui kaua mingi vaha täpselt autol püsib. Seda mõjutavaid tegureid on liiga palju. Seetõttu on ka paljudes võrdlustabelites vahade vastupidavus näidatud pallides, mitte ajaühikutes.

Kui Sa soovid tänase teema kohta lisainformatsiooni, siis helista julgesti tel 55 53 800 või kirjuta mulle viljar@autogavanni.ee. Aitan hea meelega.

Kasulikku lugemist

Auto vahatamine Nano Care Banana Creme Wax

Tere taas. Tänane teema on taas auto vahatamine. Alljärgnevatel piltidel on tehtud väikene katse. Katse näitab, kui palju annab vahatamine autole väljanägemist ja ilu juurde. Pane enne/pärast...

Putukad autol? Kõige odavam putukate eemaldamise vahend?

Putukate igasuvine nuhtlus on käesoleval aastal eriti ebameeldiv. Küll trügivad sääsed tuppa päeval ja öösel. Siis ründavad nad meid keset päeva, kuuma päikese käes jne. Õhtused autosõidud koguvad...

Vahatamine, läigestamine, poleerimine – mis oleks sobilikum?

Kuigi lund ja külmakraade on veel palju, olen päikeselise ilmaga tundnud, et päikesekiired on juba soojemad. Paratamatult viib see mõtted juba kevade peale. Kevadel, kui päike juba eredam, kerkivad...

Vahatamine pole pelgalt iluasi

Päris sage on olukord, kui meie autopesula uksest astub sisse autoomanik ja palub anda hinnangut, et millised kriimud peidab ja kui läikima paneb tema auto vahatamine. Selgituseks niipalju, et...

Rehviläige autopesula teenusena – edevus või hooldus?

Milleks rehviläiget üldse vaja? Ilmselt sobib siin võrdlus kingade viksimisega, mida üldjuhul tehakse hooldamise eesmärgil, et nad kestaksid kauem. Samal ajal on kindlasti kingade viksimisel...

Talvine autopesu ja hooldamine

Tere. Täna räägin talvisest autopesust. Olles suhelnud paljude autoomanikega, küsitakse sageli, kui külmaga autot pesta tohib? Sellele küsimusele on otsene vastus: Ei olegi väga vahet, kui külm...

9 asja, mida oma autoga teha ei tohiks! Kuidas sina oma auto ilu kahjustad?

Usun, et kõigile meeldib sõita särava autoga ning on teada, et autode poleerimine ja vahatamine autopesulas ei ole kõige odavam. Järelikult oleks mõistlik mõnikord mõelda et, kuidas vältida värvi...

Kas sinu autole on kahjulikum suvine või talvine pigi? Miks?

Mis kahju pigi autole teeb? Millal kleepub pigi autole rohkem ja millal vähem? Kuidas vältida pigi kahjustusi?Suvise ja talvise pigi lühike iseloomustus.Suvine pigi on suuremate tilkadena, seda...

Kuidas peatada talvisest pigist tulevate roostetäppide kahjustav toime Sinu autole?

Eelmises blogis kirjutasin ohtudest mis kaasnevad talvistelt teedelt autole kleepuva pigiga. Õhku jäi rippuma küsimus, et kuidas seda kõike ära hoida. (Ja siin ei ole mingit raketiteadust.)...

Auto vahatamiseks pole vaja oodata rehvivahetust!

Mitmed autoomanikud juba uurivad, et millal on õige aeg autot vahatada. Mõni arvab, et äkki on liiga vara ja parem oleks seda teha pärast kevadist rehvivahetust. Olen neilt küsinud, et miks nad nii...