Vahatamine, läigestamine, poleerimine – mis oleks sobilikum?

Kuigi lund ja külmakraade on veel palju, olen päikeselise ilmaga tundnud, et päikesekiired on juba soojemad. Paratamatult viib see mõtted juba kevade peale. Kevadel, kui päike juba eredam, kerkivad autode värvikahjustused rohkem esile ning autoomanike mõtted hakkavad vaikselt liikuma kevadise värvihoolduse peale.
Autopesula teenuste valikus on värvihooldusel väga mitmeid võimalusi. Sageli ei teagi, millist nendest valida. Samuti on hinnad erinevate autopesulate pakkumistes väga erinevad. Võtame näiteks poleerimise. Poleerimine maksab sõltuvalt autopesulast 50 kuni 400 eurot. Millest siis selline hinnavahe? Ma ei ole veel kuulnud, et keegi ise väidaks, et tema poleerimine on odav sellepärast, et töö on kehva. Või olete te seda kuulnud? Pigem ütlevad kõik teenuse pakkujad, et just nemad teevad väga head tööd. Tekib küsimus, et mis on kvaliteetne poleerimine? Mis on hea tulemuse kvaliteedi näitajad?
päikese valguses nähtavad hologrammid auto esitiival
Hea poleerimise kvaliteedinäitajateks võiks lugeda kestvat sügavat kriimuvabat läiget. Päikese käe se tohiks näha olla poleerimise jälgi „hologramme“ (vaata pilti). Hologramme ei tohiks ilmuda ka kuu aega pärast poleerimist. Loomulikult on kvaliteettöö puhul hooldatud ka kõik välimised kummist ja plastist detailid.
Tuleb tunnistada, et siin kehtib nn. „energia jäävusseadus“: mida paremat ja püsivamat tulemus tahta, seda töömahukam ja kallim on vastav teenus.
Kriimuvaba sügava läike saavutamine, ilma päikese käes nähtavate poleerimise jälgedeta, on eriti töömahukas just mustade või siis tumedate autode puhul.
Kindlasti läike juures on oluline ka kestvus. Näiteks vahatamise ja läigestamise tulemuse kestvus on lühem, kui põhjalikult lihvitud ja poleeritud pinnal. Vahatamisel me vaid täidame (ehk peidame) värvikahjustused. Vahakihi kuludes efekt ka kaob. Poleerimisel aga lihvitakse laki pind nii ühtlaseks, et see läigib ka ilma vahata.
Väga kokkuvõtlikult siis:
Vahatamine annab värvkattele kaitse. Soovitav teha autole paar korda aastas.
Läigestamine on värvkattele läike andmiseks. Poleerimise masinaga poleeritakse ühe keskmise abrasiivsusega pastaga auto üle ning vahatatakse käsitsi. Soovitav teha kord paari aasta tagant.
Poleerimine on värvi läike taastamistöödest kõige põhjalikum. Pinda poleeritaks 3-5 pastaga ja sisaldab põhjalikku viimistlemist, et ei esineks päikese käes nähtavaid ringikujulisi poleerimise jälgi -„hologramme“. Ei soovita teha autole mitmeid kordi väga põhjalikku poleerimist. Tark oleks keskenduda tulemuse säilitamisele.
Minu arvates on mõistlik enne kõnealuste värvihoolduteenuste tellimist paluda nõustamist. Sellisel juhul vaatab autopesula teenindaja auto üle (auto tuleks ka puhtaks pesta), misjärel on võimalik anda värvkatte seisukorrale hinnang ning seejärel pakkuda autoomanikule ootustele vastav teenus. Vajadusel on võimalik teha ka autole näidistöö väiksele detailiosale, et autoomanikul oleks selge pilt silme ees, mida ta tellimas on. Telefonin teel suusõnaliselt on ju väga keeruline seletada, millised kriimud eemalduvad kõnealuse tööga ja millised mitte. Eks katsuge suusõnaliselt täpselt defineerida milline on kerge, normaalne või eriti hea läige. 🙂
Kui sa leidsid siit postitusest endale midagi huvitavat või kasulikku. Vajuta palun LIKE.
Tänudega, Markko

Kasulikku lugemist

Auto vahatamine Nano Care Banana Creme Wax

Tere taas. Tänane teema on taas auto vahatamine. Alljärgnevatel piltidel on tehtud väikene katse. Katse näitab, kui palju annab vahatamine autole väljanägemist ja ilu juurde. Pane enne/pärast...

Putukad autol? Kõige odavam putukate eemaldamise vahend?

Putukate igasuvine nuhtlus on käesoleval aastal eriti ebameeldiv. Küll trügivad sääsed tuppa päeval ja öösel. Siis ründavad nad meid keset päeva, kuuma päikese käes jne. Õhtused autosõidud koguvad...

Vahatamine, läigestamine, poleerimine – mis oleks sobilikum?

Kuigi lund ja külmakraade on veel palju, olen päikeselise ilmaga tundnud, et päikesekiired on juba soojemad. Paratamatult viib see mõtted juba kevade peale. Kevadel, kui päike juba eredam, kerkivad...

Vahatamine pole pelgalt iluasi

Päris sage on olukord, kui meie autopesula uksest astub sisse autoomanik ja palub anda hinnangut, et millised kriimud peidab ja kui läikima paneb tema auto vahatamine. Selgituseks niipalju, et...

Rehviläige autopesula teenusena – edevus või hooldus?

Milleks rehviläiget üldse vaja? Ilmselt sobib siin võrdlus kingade viksimisega, mida üldjuhul tehakse hooldamise eesmärgil, et nad kestaksid kauem. Samal ajal on kindlasti kingade viksimisel...

Talvine autopesu ja hooldamine

Tere. Täna räägin talvisest autopesust. Olles suhelnud paljude autoomanikega, küsitakse sageli, kui külmaga autot pesta tohib? Sellele küsimusele on otsene vastus: Ei olegi väga vahet, kui külm...

9 asja, mida oma autoga teha ei tohiks! Kuidas sina oma auto ilu kahjustad?

Usun, et kõigile meeldib sõita särava autoga ning on teada, et autode poleerimine ja vahatamine autopesulas ei ole kõige odavam. Järelikult oleks mõistlik mõnikord mõelda et, kuidas vältida värvi...

Kas sinu autole on kahjulikum suvine või talvine pigi? Miks?

Mis kahju pigi autole teeb? Millal kleepub pigi autole rohkem ja millal vähem? Kuidas vältida pigi kahjustusi?Suvise ja talvise pigi lühike iseloomustus.Suvine pigi on suuremate tilkadena, seda...

Kuidas peatada talvisest pigist tulevate roostetäppide kahjustav toime Sinu autole?

Eelmises blogis kirjutasin ohtudest mis kaasnevad talvistelt teedelt autole kleepuva pigiga. Õhku jäi rippuma küsimus, et kuidas seda kõike ära hoida. (Ja siin ei ole mingit raketiteadust.)...

Auto vahatamiseks pole vaja oodata rehvivahetust!

Mitmed autoomanikud juba uurivad, et millal on õige aeg autot vahatada. Mõni arvab, et äkki on liiga vara ja parem oleks seda teha pärast kevadist rehvivahetust. Olen neilt küsinud, et miks nad nii...