Mitmed autoomanikud juba uurivad, et millal on õige aeg autot vahatada. Mõni arvab, et äkki on liiga vara ja parem oleks seda teha pärast kevadist rehvivahetust. Olen neilt küsinud, et miks nad nii arvavad. Enamasti põhjendatakse sellist ajavalikut sellega, et kui naastrehvid ära vahetada suviste rehvide vastu, siis ei kleepu autole enam nii palju pigi.
Eelnev mõttearendus on iseenesest loogiline, kuid … samal ajal ei tohiks unustada, milleks autot üldse vahatatakse.
Vahatatakse autosid eelkõige kaitse pärast. Esteetiline väärtus ehk vaha läikeefekt on auto tervise seisukohalt isegi vähemtähtis. Kevadel, kui teed on soolased ning porised (porine vesi on abrasiivne ja värvi tuhmistav), vajab värvkate kõige enam kaitset. Teine põhjus, miks autot varakevadel vahatada on intensiivne päikesekiirgus, millel on teadagi pleegitav toime.
Võiks öelda, et kevadel on keemiline koormus värvile ja lakile kõige suurem, kuna teedel olevad soolad on soojade kraadidega palju intensiivsemad võrreldes näiteks 20 miinuskraadiga. Paarikümne külmakraadiga on lumi ja sool teedel sageli nii tahke, et ei kleepugi autole ja seega on ka soolakahjustuste oht väiksem.
Tänase postituse juhtmõte oleks järgmine – mida varem kevadel autot vahatada, seda enam täidab vahatamine värvkatte kaitseülesannet. Kui aga vahatada auto pärast rehvivahetust, siis kui teed juba enamasti pori -ja soolavabad, täidab auto vahatamine mõnevõrra rohkem iluülesannet.
Niisiis, kellel on plaan oma autot vahatada kevadisel perioodil, siis on juba praegu õige aeg seda teha. Nõnda saab auto õigeaegselt kaitsud ja on tore minna särava ning läikiva autoga vastu päikselisele kevadele.
Päikest,
Markko