Kuigi lund ja külmakraade on veel palju, olen päikeselise ilmaga tundnud, et päikesekiired on juba soojemad. Paratamatult viib see mõtted juba kevade peale. Kevadel, kui päike juba eredam, kerkivad autode värvikahjustused rohkem esile ning autoomanike mõtted hakkavad vaikselt liikuma kevadise värvihoolduse peale.
Autopesula teenuste valikus on värvihooldusel väga mitmeid võimalusi. Sageli ei teagi, millist nendest valida. Samuti on hinnad erinevate autopesulate pakkumistes väga erinevad. Võtame näiteks poleerimise. Poleerimine maksab sõltuvalt autopesulast 50 kuni 400 eurot. Millest siis selline hinnavahe? Ma ei ole veel kuulnud, et keegi ise väidaks, et tema poleerimine on odav sellepärast, et töö on kehva. Või olete te seda kuulnud? Pigem ütlevad kõik teenuse pakkujad, et just nemad teevad väga head tööd. Tekib küsimus, et mis on kvaliteetne poleerimine? Mis on hea tulemuse kvaliteedi näitajad?
päikese valguses nähtavad hologrammid auto esitiival
Hea poleerimise kvaliteedinäitajateks võiks lugeda kestvat sügavat kriimuvabat läiget. Päikese käe se tohiks näha olla poleerimise jälgi „hologramme“ (vaata pilti). Hologramme ei tohiks ilmuda ka kuu aega pärast poleerimist. Loomulikult on kvaliteettöö puhul hooldatud ka kõik välimised kummist ja plastist detailid.
Tuleb tunnistada, et siin kehtib nn. „energia jäävusseadus“: mida paremat ja püsivamat tulemus tahta, seda töömahukam ja kallim on vastav teenus.
Kriimuvaba sügava läike saavutamine, ilma päikese käes nähtavate poleerimise jälgedeta, on eriti töömahukas just mustade või siis tumedate autode puhul.
Kindlasti läike juures on oluline ka kestvus. Näiteks vahatamise ja läigestamise tulemuse kestvus on lühem, kui põhjalikult lihvitud ja poleeritud pinnal. Vahatamisel me vaid täidame (ehk peidame) värvikahjustused. Vahakihi kuludes efekt ka kaob. Poleerimisel aga lihvitakse laki pind nii ühtlaseks, et see läigib ka ilma vahata.
Väga kokkuvõtlikult siis:
Vahatamine annab värvkattele kaitse. Soovitav teha autole paar korda aastas.
Läigestamine on värvkattele läike andmiseks. Poleerimise masinaga poleeritakse ühe keskmise abrasiivsusega pastaga auto üle ning vahatatakse käsitsi. Soovitav teha kord paari aasta tagant.
Poleerimine on värvi läike taastamistöödest kõige põhjalikum. Pinda poleeritaks 3-5 pastaga ja sisaldab põhjalikku viimistlemist, et ei esineks päikese käes nähtavaid ringikujulisi poleerimise jälgi -„hologramme“. Ei soovita teha autole mitmeid kordi väga põhjalikku poleerimist. Tark oleks keskenduda tulemuse säilitamisele.
Minu arvates on mõistlik enne kõnealuste värvihoolduteenuste tellimist paluda nõustamist. Sellisel juhul vaatab autopesula teenindaja auto üle (auto tuleks ka puhtaks pesta), misjärel on võimalik anda värvkatte seisukorrale hinnang ning seejärel pakkuda autoomanikule ootustele vastav teenus. Vajadusel on võimalik teha ka autole näidistöö väiksele detailiosale, et autoomanikul oleks selge pilt silme ees, mida ta tellimas on. Telefonin teel suusõnaliselt on ju väga keeruline seletada, millised kriimud eemalduvad kõnealuse tööga ja millised mitte. Eks katsuge suusõnaliselt täpselt defineerida milline on kerge, normaalne või eriti hea läige. 🙂
Kui sa leidsid siit postitusest endale midagi huvitavat või kasulikku. Vajuta palun LIKE.
Tänudega, Markko